סדנת צרור המפתחות

סרטוני הליווי

הלקאה עצמית

הלקאה עצמית זה הרגל הרסני שנובע מהרצון שלנו להיות מושלמים.
אתם מכירים את השוטר הפנימי שנמצא אצלנו בראש?
את המחשבות השליליות על עצמנו?

 הנה סימנים להלקאה עצמית:
1. קשים עם עצמנו

2. שיח פנימי שלילי לגבי עצמנו

למה אנחנו בוחרים בהלקאה?
מסבירים לעצמנו שזו ביקורת עצמית, זו הדרך שלנו ללמוד מהטעיות.
העניין, שאנחנו משקרים לעצמנו, כי לרוב אנחנו כועסים על דברים שאנחנו לא מצליחים לשנות.
אנחנו מספרים שאנחנו קשים כי זו הדרך לא לחזור על ההתנהגות, אך המטרה האמיתית זה דווקא לתת לנו לגיטימציה להמשיך בהתנהגות.

המחירים של הלקאה עצמית:
1. הפחתה בערך העצמי

2. ירידה בביטחון העצמי

ההבדלים בין הלקאה עצמית לביקורת עצמית
הלקאה עצמית – אין שינוי בהתנהגות, מתעסקים במה שהיה בעבר, קשים עם עצמנו.

ביקורת עצמית – יש שינוי בהתנהגות, מתעסקים במה שיהיה בעתיד, מכוונים למידה ויש חמלה עצמית.

משימה לאחר הצפייה בסרטון

זהו את הרגעים בהם אתם מלקים את עצמכם
מה השיחה הפנימית שלכם אומרת ותחליפו ביקורת עצמית.

3 Responses

  1. הזמנתי משפחתי לשישי בערב ותננתי כהרגלי בעבר לפרגן לעצמי ולהם ולקנות ביום חמישי אוכל מוכן ומיוחד בסמוך לעבודתי ביום ובאירוע האחרון . קמתי באותו יום מוקדם והיתי עיפה כנראה גם נרגשת בכל זאת סיום פרק. הרגשתי שאני לא יכולה לעמוד במשימה. חזרתי הבית בסוף היום עיפה אף יותר וכמעט התחלתי להלקות את עצמי איך לא עמדתי במשימה.. ואצטרך בשישי לנסעו במיוחד לאותו אזור מרוחק ממני.. ועצרתי!! אמרתי משהו טוב יקרה בשישי בבקר וכבר אסתדר. וכך היה חברי הטוב שתמיד מיעץ לי בקולוינריה וגר בדרום חזר אלי. מצא לי חלופה מצויינת ביפו לידו והבטיח להצטרף אלי. כל הבקר בילנו יחד והמשימה הפכה לבילוי מרגש ומחבק. זה לא מובן מאיליו עבורי. נצחון ענק

  2. לביקורת הפנימית שלי נתתי שם, קוראים לה בקי 🙂 אני מנסה להאניש אותה תוך כדי זיהוי שלה אבל לצערי זה קורה לעתים רחוקות ואפילו על זה אני מלקה את עצמי, על זה שאני לא מצליח לזהות מספיק את בקי ועל כן אני כועס על עצמי ומחליט החלטה שזה לא עוזר הדבר הזה ושאני סתם מנסה להכניס דפוסים שאני מראש יודע שלא יחזיקו איתי הרבה זמן. הדבר העצוב הוא שלרוב זה נכון, המון דברים טובים שלמדתי והמון טיפים חשובים ששמעתי והמון תרגולים חיוביים שלימדו אותי כדי לחיות יותר טוב נשכחו מהר והתקדמתי מזה הלאה במהירות וחזרתי לדפוסים ישנים. הרבה פעמים גם שכן קרו דברים טובים אז אני לא יודע לתת להם חשיבות וקרדיט ונותן לבקי תמיד לדובב לי שמה שעשיתי היה ללא תועלת ושלא עשיתי כלום פה בעצם. כל תהליך התפתחות עצמית שעשיתי לאחרונה קיבלה המון סימני שאלה וציניות כזאת כיוון שלבקי היה קשה לקבל את זה שלמדתי משהו חדש ושיש דרך להשתפר אבל אצלה יש מאבק של הישן זה הכי טוב, אין צורך לשנות כלום ושאני סתם חופר לעצמי.בסופו של יום אני אעשה מאמץ לזהות אותה כמה שיותר וגם אם לא אז להיזכר בדיעבד זה פיתרון נאה לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קראו עוד

הלקאה עצמית

אל תפספסו את התוכן הבא!

הצטרפו לקהילה של עופר בוואטספ 

למדתי מאוד חזק להפסיק להגיד אי אפשר, אלא לשאול איך אפשר. בכל תחום. קיבלתי אומץ פשוט לעשות דברים בנושא הכסף. כמו לפתוח חשבון השקעות, לקנות בית להשקעה גם אם זה לבד בלי הבן זוג שלי.
נלי אהרונוב, 36, רואת חשבון

שפע של כסף, 2018